Na co zwracać uwagę budując zespół sprzedażowy?

Zobacz wszystkie / Znaleziono 154
Sprzedaż, Zakupy

Na co zwracać uwagę budując zespół sprzedażowy?

Na co zwracać uwagę budując zespół sprzedażowy?, 08/03/2021

Czy wiesz, że sukces handlowców w Twoim zespole sprzedażowym, głównie zależy od tego, jakie dasz im podstawy rozwojowe? Według Briana Tracy, to czego nauczył się sprzedawca w pierwszych kilku miesiącach swojej pracy, będzie miało odzwierciedlenie w skuteczności jego pracy i osiągnięciach w zawodowych w perspektywie długoterminowej. Jednym słowem sukces sprzedawców w Twojej firmie, zależy głównie od ciebie i tego, jaką i w jaki sposób przekażesz im wiedzę.

Dwie kluczowe cechy, które musisz brać pod uwagę budując swój zespół sprzedażowy

Jeśli chcesz, żeby twoi sprzedawcy osiągali wspaniałe wyniki w sprzedaży, a tym samym przyczyniali się do zwiększenia zysków w firmie, to na samym początku współpracy musisz zapewnić im wszystkie niezbędne informacje dotyczące sprzedawanych produktów lub usług. Oczywiście oprócz niezbędnej wiedzy produktowej, kolejnym czynnikiem sukcesu w sprzedaży będą kompetencje sprzedażowe każdego z zatrudnionych przez ciebie handlowców.

Wiedza o produkcie lub usługach

Dlaczego wiedza o produkcie jest ważna w pracy handlowca? To proste. Im więcej wiedzy i szczegółów, a także specyfikacji produktu przyswoi sprzedawca, tym większą będzie miał wiarę swoje umiejętności i sprzedawany produkt. Ponadto znajomość produktu przez handlowca w dużej mierze wpływa na wyniki jego sprzedaży. Jeśli sprzedawca jest pewny siebie, to jest bardziej wiarygodny dla potencjalnego klienta.

Kompetencje sprzedażowe

Sprzedaży możemy wyróżnić 7 kluczowych obszarów kompetencji sprzedażowych.

  • Pozyskiwanie potencjalnych klientów.
  • Budowanie więzi i zaufania.
  • Określanie potrzeb klienta.
  • Przekonująca prezentacja.
  • Umiejętne pokonywanie obiekcji klienta.
  • Zamykanie sprzedaży.
  • Otrzymanie rekomendacji i ponowne zamówienia produktu.

Najlepszy sprzedawca to taki, którego kompetencje sprzedażowe w każdej części są rozwinięte na odpowiednim poziomie. Jednakże bywa również tak, a w zasadzie jest to częste zjawisko, gdzie tylko niektóre z kompetencji są wysoko rozwinięte. Jeśli jedna z siedmiu kompetencji, która jest kluczowa nie będzie rozwinięta na odpowiednim poziomie, to może blokować handlowcom skuteczną sprzedaż, a także rozwój osobisty i biznesowy.

Na tym etapie Twoim zadaniem jest weryfikacja kompetencji każdego z pracowników, a także ich umiejętności. Jeśli dostrzegasz potencjał w danej osobie i wiesz, że inwestycja w szkolenie sprzedażowe jest tym, co pozwoli rozwinąć umiejętności sprzedawcy, to powinieneś na takie szkolenie wysłać pracownika.

Budując swój zespół sprzedażowy postaw również na wzajemne uzupełnianie kompetencji między pracownikami. Czyli wyciśnij maksimum z pracy zespołowej, a nie pracy pojedynczej jednostki.


PARTNERZY KONFERENCJI