Kim jest kupiec?
Zaproszenie na VI Forum Działów Zakupów
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY LUB WYBIERZ TEMATY, KTÓRE CIĘ INTERESUJĄ:
Kim jest kupiec?
Anna Waszkiewicz PIT-RADWAR, 16/08/2021Zapraszam na VI Forum Działów Zakupów.
W tym roku Forum poświęcone będzie 4 obszarom tematycznym:
-
kadry – skąd brać dobrych zakupowców?
-
zarządzanie łańcuchem dostaw i dostawcami
-
technologia i automatyzacja zakupów
-
strategia dla Działu Zakupów
Bazując na swoim niemałym doświadczeniu, analizując procesy rekrutacyjne do zakupów, postawiłam sobie pytanie:
- kogo szukam?
- kto się zgłasza do procesów rekrutacyjnych?
- kto finalnie dostaje pracę i kim jest kupiec?
Trochę statystyk:
- liczba ogłoszeń: około 6 rocznie;
- Czas na złożenie swoich ofert: około dwóch tygodni;
- liczba aplikacji: 25 osób na jedno stanowisko, co daje 150 osób rocznie.
Z szacunku do pracowników staram się, aby aplikujący mieli szansę na rozmowę osobistą ze mną, nie mniej niż pół godziny. jaki jest wynik?: po spotkaniach dwie osoby na 25 spełniają moje wymagania.
Kto się zgłasza do rekrutacji? Z czego to wynika?
Po części ze zrozumienia opisu stanowiska i wymagań. Opis jest archiwalny, najczęściej z kart stanowisk zatwierdzonych w organizacji. To opis, który kojarzy się raczej z archiwistą: wystawaniem papierków, zbieraniem dokumentów, z sumiennością i dokładnością, ze zbieraniem pieczątek… już to samo męczy.
A przecież nie takich osób szukam!
Po części z samego słowa kupiec: handluje, kupuje, dostarcza… A dla mnie kupiec to strateg, analityk, partner w biznesie, kreator procesu, eliminator rzeczy zbędnych, kolekcjoner puzzli, doskonale znający się na narzędziach IT, innowator podejmujący decyzje, szacujący ryzyko… To osoba, która buduje wizerunek organizacji, ale – co ważne – buduje wizerunek organizacji na rynku.
Takich ludzi szukam, takich zatrudniam i tak powinny wyglądać ogłoszenia o pracę.
“Zatrudnię stratega to zakupów”
“Poszukiwana osoba do marketingu w zakupach”
Brzmi ciekawie?
Namawiam każdego szefa zakupów do zmiany wymagań dla pracowników i zmiany ogłoszeń rekrutacyjnych z nudnych, sztampowych na te, które odpowiedzą teraźniejsześci i które przyciągną młode pokolenie. Przecież właśnie teraz zakupy w NASA decydują o wyścigu w kolonizacji kosmosu! Od starożytnego Egiptu do kosmosu: niezły most i niezła przemiana!
Podczas VI Forum Działów Zakupów postawimy odważne, ciekawe tezy: dokonamy analizy DNA kupca, jak zmieniło się DNA kupca, kim właściwie jest dziś, jaka jest jego rola, do czego dąży, czego potrzebuje i co jest nagrodą w zakupach.
Dziś kupiec nie kojarzy się tylko i wyłącznie z osobą która „przewala papierki na biurku”, nie jest osobą, która zbiera pieczątki. Dziś kupiec chcę mieć wpływ na rozwój swój własny, na rozwój organizacji i na rozwój łańcucha dostaw.
Bardzo mocno skupmy się na kompetencjach kupca i kupca przyszłości, również aspekcie automatyzacji procesów: Czy roboty zastąpią kupca?
I temat „na czasie”, aktualny tu i teraz: Jak pozyskać młode pokolenie do pracy w zakupach?
Ja z dużą ciekawością i dużym zainteresowaniem będę słuchać i dyskutować z uczestnikami VI Forum Działów Zakupów. Gwarantuję, że Forum będzie odważne w swoich opiniach, będzie poruszać tematy oczywiste dla zakupów, jak i te nieoczywiste, będzie możliwością wymiany różnych doświadczeń w gronie profesjonalistów.
A może uda się odczarować nazwę „kupiec” na inną, aktualniejszą nazwę? I tu liczę na aktywność uczestników!
SZKOLENIA POWIĄZANE
Ekspert w analizie procesów zakupowych wraz z planem rozwoju obszaru zakupów w aspektach procesów, regulacji, współpracy z Klientami, narzędzi oraz kompetencji pracowników, ich rozwoju i sukcesji