M O T T O :Fortuna sprzyja uważnym
Psycholog i trener biznesu z 25 letnim doświadczeniem w pracy z liderami. Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego (MBA), Uniwersytecie SWPS (pozytywna organizacja), adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL. Pasjonat psychologii pozytywnej, prowadzi badania na styku psychologii i kognitywistyki, rozwija autorską koncepcję cyberpsychologii pozytywnej. Publikuje m.in. w Current Psychology, Journal of Consumer Behaviour, Postdigital Science and Education. Autor i współautor kilkunastu książek, w tym współredaktor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu”. Trzykrotny laureat Nagrody Teofrasta za najlepszą książkę psychologiczną oraz czterokrotny laureat nagrody Książka dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Jego ostatnia książka: „Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii” (2021, Wydawnictwo Naukowe PWN) została wyróżniona główną nagrodą w konkursie „POZYTYW 2022” Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków). Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia.
prowadzone kursy:
Publikacje:
• Rożnowski, B., Fortuna, P. (w druku). Psychologia biznesu. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe: PWN.• Fortuna, P. (2019). Animalek Rationalek. Rzeszów: Wydawnictwo KROKI.
• Fortuna, P. (2018). Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta. Wydawnictwo Naukowe: PWN.
• Pisarek, J., Fortuna, P. (2017). Filmowy leksykon psychologii. Lublin: Słowa i Myśli.
• Steczkowska, C., Fortuna, P., Zyzak, M. (2017). II. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Animal Rationale.
• Fortuna, P., Bożycki, Ł. (2015). Animal rationale. Mądrość zwierząt w biznesie, edukacji I rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Fortuna, P. (2014). Subiektywna psychologia biznesu. Sopot: GWP.
• Fortuna, P., Urban, M. (2013). Metafory i analogie w szkoleniach. Sopot: GWP.
• Fortuna, P. (2012). Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę. Sopot: GWP.
• Urban, M., Fortuna, P. (2012). Pasja żonglowania/Passion for juggling. Lublin: Libropolis.
• Fortuna, P. (2011). Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: GWP.
• Łaguna, M., Fortuna, P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P., Torój, M. (2009). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
• Fortuna, P. (2007). Obrona przed wpływem telewizji. Lublin: TN KUL.
Artykuły:
Pozytywna psychologia porażki, czyli jak uczyć się na błędach?
Dostrzeganie analogii między sytuacją uczenia się, a momentem, w którym należy zastosować wyprowadzoną z doświadczenia regułę nie jest jedynym warunkiem zmiany zachowania. Potrzebna jest także chęć zmiany - niby niewiele, ale jednak bardzo dużo.
CZYTAJ
Paweł Fortuna - Subiektywna pscyhologia biznesu - każdy jest innowatorem
Trudno być innowacyjnym, gdy zwierzchnik przypomina reaktor krytycyzmu
CZYTAJ
Myślenie przez analogię w biznesie: Czego przedsiębiorca może się nauczyć od pliszki siwej?
Każde dobro na świecie jest ograniczone, dlatego postaraj się uzyskać do niego dostęp jako pierwszy
CZYTAJ
Dlaczego nie każdy mężczyzna z widłami to posejdon i ...
Artykuł jest fragmentem książki Pawła Fortuny "Perswazja w pracy trenera"
CZYTAJ
Data storytelling w biznesie
Biznes to liczby, a funkcjonowanie każdej firmy to wielowątkowy serial ze splątanymi losami ludzi, cząstkami fascynującej historii naszego świata. Liczby i ludzie to ściśle związane ze sobą byty, dlatego data storytelling jest naturalnym sposobem prezentacji dowolnego aspektu funkcjonowania organizacji, społeczności, układu sprzężeń zwrotnych, etc.
CZYTAJ Zobacz więcej artykułów