M O T T O :Fortuna sprzyja uważnym
Psycholog i trener biznesu z 25 letnim doświadczeniem w pracy z liderami. Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego (MBA), Uniwersytecie SWPS (pozytywna organizacja), adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL. Pasjonat psychologii pozytywnej, prowadzi badania na styku psychologii i kognitywistyki, rozwija autorską koncepcję cyberpsychologii pozytywnej. Publikuje m.in. w Current Psychology, Journal of Consumer Behaviour, Postdigital Science and Education. Autor i współautor kilkunastu książek, w tym współredaktor pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego „Psychologia biznesu”. Trzykrotny laureat Nagrody Teofrasta za najlepszą książkę psychologiczną oraz czterokrotny laureat nagrody Książka dla Trenera Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Jego ostatnia książka: „Optimum. Idea pozytywnej cyberpsychologii” (2021, Wydawnictwo Naukowe PWN) została wyróżniona główną nagrodą w konkursie „POZYTYW 2022” Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej. Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor (największy hit: „Dziewczyna szamana”, 5 Fryderyków). Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia.
prowadzone kursy:
Publikacje:
• Rożnowski, B., Fortuna, P. (w druku). Psychologia biznesu. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe: PWN.• Fortuna, P. (2019). Animalek Rationalek. Rzeszów: Wydawnictwo KROKI.
• Fortuna, P. (2018). Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta. Wydawnictwo Naukowe: PWN.
• Pisarek, J., Fortuna, P. (2017). Filmowy leksykon psychologii. Lublin: Słowa i Myśli.
• Steczkowska, C., Fortuna, P., Zyzak, M. (2017). II. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Animal Rationale.
• Fortuna, P., Bożycki, Ł. (2015). Animal rationale. Mądrość zwierząt w biznesie, edukacji I rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Fortuna, P. (2014). Subiektywna psychologia biznesu. Sopot: GWP.
• Fortuna, P., Urban, M. (2013). Metafory i analogie w szkoleniach. Sopot: GWP.
• Fortuna, P. (2012). Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę. Sopot: GWP.
• Urban, M., Fortuna, P. (2012). Pasja żonglowania/Passion for juggling. Lublin: Libropolis.
• Fortuna, P. (2011). Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: GWP.
• Łaguna, M., Fortuna, P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P., Torój, M. (2009). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
• Fortuna, P. (2007). Obrona przed wpływem telewizji. Lublin: TN KUL.
Artykuły:
Pozytywna psychologia porażki, czyli jak uczyć się na błędach?
Dostrzeganie analogii między sytuacją uczenia się, a momentem, w którym należy zastosować wyprowadzoną z doświadczenia regułę nie jest jedynym warunkiem zmiany zachowania. Potrzebna jest także chęć zmiany - niby niewiele, ale jednak bardzo dużo.
CZYTAJ
Paweł Fortuna - Subiektywna pscyhologia biznesu - każdy jest innowatorem
Trudno być innowacyjnym, gdy zwierzchnik przypomina reaktor krytycyzmu
CZYTAJ
Myślenie przez analogię w biznesie: Czego przedsiębiorca może się nauczyć od pliszki siwej?
Każde dobro na świecie jest ograniczone, dlatego postaraj się uzyskać do niego dostęp jako pierwszy
CZYTAJ
Dlaczego nie każdy mężczyzna z widłami to posejdon i ...
Artykuł jest fragmentem książki Pawła Fortuny "Perswazja w pracy trenera"
CZYTAJ
Data storytelling w biznesie
Biznes to liczby, a funkcjonowanie każdej firmy to wielowątkowy serial ze splątanymi losami ludzi, cząstkami fascynującej historii naszego świata. Liczby i ludzie to ściśle związane ze sobą byty, dlatego data storytelling jest naturalnym sposobem prezentacji dowolnego aspektu funkcjonowania organizacji, społeczności, układu sprzężeń zwrotnych, etc.
CZYTAJ Zobacz więcej artykułów
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769