M O T T O :Fortuna sprzyja uważnym
Dr Paweł Fortuna – psycholog biznesu, power speaker, pisarz i kompozytor. Adiunkt w katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL i wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
W pracy naukowej koncentruje się na zagadnieniach psychologii pozytywnej (dobrostan psychiczny, uczenie się na błędach), komunikacji (wywieranie wpływu, obrona przed manipulacją) oraz psychologii poznawczej (modele umysłu i sztuczna inteligencja).
W biznesie rozwija autorską koncepcję „sprzedaż bez sprzedawania” opartą na wywieraniu wpływu bez manipulacji oraz model „A.I.cology” – bezpiecznego i korzystnego wpływu sztucznej inteligencji i robotyki na środowisko pracy.
Autor i współautor kilkunastu książek, trzykrotny laureat „Nagrody Teofrasta” za najlepszą książkę psychologiczną roku oraz trzykrotny laureat nagrody „Książka dla Trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Na stałe współpracuje z Wydawnictwem Naukowym PWN (w 2020 roku zostanie opublikowany pod jego redakcją podręcznik akademicki „Psychologia biznesu”).
Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor. Od 1987 współpracował z Justyną Steczkowską, angażując ją do zespołu „Revolutio cordis” i występując z muzykującą rodziną Steczkowskich. Zwieńczeniem współpracy była nagrana w 1996 płyta Dziewczyna Szamana, która zdobyła 5 nagród Akademii Fonograficznej „Fryderyki”.
Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia. Zaangażowany w działania na rzecz rozwoju przyjaznej sztucznej inteligencji, wspierającej człowieka w realizacji jego mądrych decyzji.
Członek honorowy Stowarzyszenia MBA Inspire oraz Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poza tym autor kilkunastu książek oraz laureat nagród:
- Wyróżnienie „Książka dla Trenera 2018” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Sprzedaż bez sprzedawania”.
- Nagroda „Książka dla Trenera 2017” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Filmowy leksykon psychologii” (razem z J. Pisarek).
- „Nagroda Teofrasta” miesięcznika Charaktery dla „Animal Rationale. Jak zwierzęta mogą nas inspirować? Rodzina, edukacja, biznes” za najlepszą psychologiczną książkę naukową 2015 roku. (razem z Ł. Bożyckim)
- Nagroda „Dobry czas” dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu za książkę „Animal Rationale. Jak zwierzęta mogą nas inspirować? Rodzina, edukacja, biznes”. (razem z Ł. Bożyckim)
- Nagroda „Książka dla Trenera 2013” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Metafory i analogie w szkoleniach”.
- „Nagroda Teofrasta” miesięcznika Charaktery dla „Pozytywnej psychologii porażki” za najlepszą psychologiczną książkę naukową 2012 roku.
- Nagroda „Książka dla Trenera 2011” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Perswazja w pracy trenera”.
prowadzone kursy:
Publikacje:
• Rożnowski, B., Fortuna, P. (w druku). Psychologia biznesu. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe: PWN.• Fortuna, P. (2019). Animalek Rationalek. Rzeszów: Wydawnictwo KROKI.
• Fortuna, P. (2018). Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta. Wydawnictwo Naukowe: PWN.
• Pisarek, J., Fortuna, P. (2017). Filmowy leksykon psychologii. Lublin: Słowa i Myśli.
• Steczkowska, C., Fortuna, P., Zyzak, M. (2017). II. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Animal Rationale.
• Fortuna, P., Bożycki, Ł. (2015). Animal rationale. Mądrość zwierząt w biznesie, edukacji I rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Fortuna, P. (2014). Subiektywna psychologia biznesu. Sopot: GWP.
• Fortuna, P., Urban, M. (2013). Metafory i analogie w szkoleniach. Sopot: GWP.
• Fortuna, P. (2012). Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę. Sopot: GWP.
• Urban, M., Fortuna, P. (2012). Pasja żonglowania/Passion for juggling. Lublin: Libropolis.
• Fortuna, P. (2011). Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: GWP.
• Łaguna, M., Fortuna, P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P., Torój, M. (2009). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
• Fortuna, P. (2007). Obrona przed wpływem telewizji. Lublin: TN KUL.
Artykuły:
Pozytywna psychologia porażki, czyli jak uczyć się na błędach?
Dostrzeganie analogii między sytuacją uczenia się, a momentem, w którym należy zastosować wyprowadzoną z doświadczenia regułę nie jest jedynym warunkiem zmiany zachowania. Potrzebna jest także chęć zmiany - niby niewiele, ale jednak bardzo dużo.
CZYTAJ
Paweł Fortuna - Subiektywna pscyhologia biznesu - każdy jest innowatorem
Trudno być innowacyjnym, gdy zwierzchnik przypomina reaktor krytycyzmu
CZYTAJ
Myślenie przez analogię w biznesie: Czego przedsiębiorca może się nauczyć od pliszki siwej?
Każde dobro na świecie jest ograniczone, dlatego postaraj się uzyskać do niego dostęp jako pierwszy
CZYTAJ
Dlaczego nie każdy mężczyzna z widłami to posejdon i ...
Artykuł jest fragmentem książki Pawła Fortuny "Perswazja w pracy trenera"
CZYTAJ
Data storytelling w biznesie
Biznes to liczby, a funkcjonowanie każdej firmy to wielowątkowy serial ze splątanymi losami ludzi, cząstkami fascynującej historii naszego świata. Liczby i ludzie to ściśle związane ze sobą byty, dlatego data storytelling jest naturalnym sposobem prezentacji dowolnego aspektu funkcjonowania organizacji, społeczności, układu sprzężeń zwrotnych, etc.
CZYTAJ Zobacz więcej artykułów