dr Paweł Fortuna

dr Paweł Fortuna

Ekspert w zakresie psychologii biznesu

Prowadzone kursy
M O T T O :Fortuna sprzyja uważnym

Dr Paweł Fortuna – psycholog biznesu, power speaker, pisarz i kompozytor. Adiunkt w katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL i wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

W pracy naukowej koncentruje się na zagadnieniach psychologii pozytywnej (dobrostan psychiczny, uczenie się na błędach), komunikacji (wywieranie wpływu, obrona przed manipulacją) oraz psychologii poznawczej (modele umysłu i sztuczna inteligencja).

W biznesie rozwija autorską koncepcję „sprzedaż bez sprzedawania” opartą na wywieraniu wpływu bez manipulacji oraz model „A.I.cology” – bezpiecznego i korzystnego wpływu sztucznej inteligencji i robotyki na środowisko pracy.

Autor i współautor kilkunastu książek, trzykrotny laureat „Nagrody Teofrasta” za najlepszą książkę psychologiczną roku oraz trzykrotny laureat nagrody „Książka dla Trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Na stałe współpracuje z Wydawnictwem Naukowym PWN (w 2020 roku zostanie opublikowany pod jego redakcją podręcznik akademicki „Psychologia biznesu”).

Członek ZAiKS, autor tekstów i kompozytor. Od 1987 współpracował z Justyną Steczkowską, angażując ją do zespołu „Revolutio cordis” i występując z muzykującą rodziną Steczkowskich. Zwieńczeniem współpracy była nagrana w 1996 płyta Dziewczyna Szamana, która zdobyła 5 nagród Akademii Fonograficznej „Fryderyki”.

Inicjator wielu akcji społecznych, w tym konferencji Ludzka twarz biznesu i Konferencji Aktualności Psychologicznych – Aktualia. Zaangażowany w działania na rzecz rozwoju przyjaznej sztucznej inteligencji, wspierającej człowieka w realizacji jego mądrych decyzji.

Członek honorowy Stowarzyszenia MBA Inspire oraz Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Poza tym autor kilkunastu książek oraz laureat nagród:

  • Wyróżnienie „Książka dla Trenera 2018” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Sprzedaż bez sprzedawania”.
  • Nagroda „Książka dla Trenera 2017” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Filmowy leksykon psychologii” (razem z J. Pisarek).
  • „Nagroda Teofrasta” miesięcznika Charaktery dla „Animal Rationale. Jak zwierzęta mogą nas inspirować? Rodzina, edukacja, biznes” za najlepszą psychologiczną książkę naukową 2015 roku. (razem z Ł. Bożyckim)
  • Nagroda „Dobry czas” dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu za książkę „Animal Rationale. Jak zwierzęta mogą nas inspirować? Rodzina, edukacja, biznes”. (razem z Ł. Bożyckim)
  • Nagroda „Książka dla Trenera 2013” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Metafory i analogie w szkoleniach”.
  • „Nagroda Teofrasta” miesięcznika Charaktery dla „Pozytywnej psychologii porażki” za najlepszą psychologiczną książkę naukową 2012 roku.
  • Nagroda „Książka dla Trenera 2011” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę „Perswazja w pracy trenera”.
prowadzone kursy:
Publikacje:
• Rożnowski, B., Fortuna, P. (w druku). Psychologia biznesu. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe: PWN.
• Fortuna, P. (2019). Animalek Rationalek. Rzeszów: Wydawnictwo KROKI.
• Fortuna, P. (2018). Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta. Wydawnictwo Naukowe: PWN.
• Pisarek, J., Fortuna, P. (2017). Filmowy leksykon psychologii. Lublin: Słowa i Myśli.
• Steczkowska, C., Fortuna, P., Zyzak, M. (2017). II. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Animal Rationale.
• Fortuna, P., Bożycki, Ł. (2015). Animal rationale. Mądrość zwierząt w biznesie, edukacji I rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
• Fortuna, P. (2014). Subiektywna psychologia biznesu. Sopot: GWP.
• Fortuna, P., Urban, M. (2013). Metafory i analogie w szkoleniach. Sopot: GWP.
• Fortuna, P. (2012). Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę. Sopot: GWP.
• Urban, M., Fortuna, P. (2012). Pasja żonglowania/Passion for juggling. Lublin: Libropolis.
• Fortuna, P. (2011). Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: GWP.
• Łaguna, M., Fortuna, P. (2009). Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu. Gdańsk: GWP.
• Fortuna, P., Torój, M. (2009). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
• Fortuna, P. (2007). Obrona przed wpływem telewizji. Lublin: TN KUL.
Artykuły:

Data storytelling w biznesie

Biznes to liczby, a funkcjonowanie każdej firmy to wielowątkowy serial ze splątanymi losami ludzi, cząstkami fascynującej historii naszego świata. Liczby i ludzie to ściśle związane ze sobą byty, dlatego data storytelling jest naturalnym sposobem prezentacji dowolnego aspektu funkcjonowania organizacji, społeczności, układu sprzężeń zwrotnych, etc.


CZYTAJ Zobacz więcej artykułów

Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

SKONTAKTUJ SIĘ

ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM

OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH

Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.

Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.

Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.