22 lutego 2021R., SZKOLENIE ON-LINE

Praktyczne aspekty przeprowadzenia due diligence klienta (KYC)

Program KYC oraz środki należytej staranności w świetle przepisów ustawy o AML

COMPLIANCE, AML

Zapraszamy do udział w szkoleniu, którego celem jest omówienie praktycznych aspektów programu KYC (Know Your Customer) oraz stosowania środków należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, która implementuje do porządku prawnego przepisy IV Dyrektywy AML oraz rekomendacje grupy FATF.

Program KYC/CDD jest elementem polityki bezpieczeństwa w obszarze zapobiegania praniu pieniędzy jak również wszelkiego rodzaju fałszerstw i oszustw. Program określa standardy postępowania instytucji w zakresie due deligence, w tym kwestie związane z identyfikacją klientów (tzn. dążenie instytucji obowiązanej do ustalenia prawdziwej tożsamości klienta), ustaleniem charakteru nawiązywanej relacji oraz monitoringiem transakcji.

Głównym celem programu KYC/CDD jest zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przestępstwom finansowym, czy też kradzieży tożsamości. Dzięki starannie prowadzonej polityce KYC instytucje mogą mieć pewność, że znają tożsamość swoich klientów, a ich produktu i usługi przeprowadzane są w sposób bezpieczny.

Dobrze przygotowany program KYC to elementem polityki bezpieczeństwa każdej instytucji w obszarze zapobiegania procederowi prania pieniędzy jak również wszelkiego rodzaju fałszerstw. Program to inaczej zbiór zasad i standardów postępowania po stronie instytucji. Określa kwestie związane z akceptacją klienta, identyfikacją i weryfikacją tożsamości klientów, ustaleniem charakteru relacji, przygotowaniem podstaw do monitoringu transakcji oraz zasady postępowania pracowników w przypadku pojawienia się wątpliwości co do właściwości osób dokonujących transakcji, ich zasadności, źródła pochodzenia środków, jak również powiązania ich z procederem prania pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu.

Program KYC nabiera znaczenia w czasie pandemii COVID-19, gdy większość przedsiębiorców stopniowo przenosi działalność do Internetu. Już dziś instytucje muszą trafne identyfikować zagrożenia oraz pojawiające się ryzyka w obszarze prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Przestępcy wciąż szukają słabych punktów i luk w przepisach prawa oraz systemach instytucji. Nowe technologie wykorzystujące otwartą bankowość, sztuczną inteligencję  czy też biometrię, zapewne pozwolą ograniczyć ryzyko podczas on-boardingu klienta i zwiększyć bezpieczeństwo stosunków gospodarczych z klientem. 

Korzyści:

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Szkolenie jest uzupełnieniem programu Certyfikowany AML Oficer,
  • Po ukończeniu szkolenia otrzymacie Państwo Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę,
  • Zakres szkolenia został zaakceptowany przez radę programową Stowarzyszenia Compliance Polska,

Główne zagadnienia omawiane podczas szkolenia:

  • Najważniejsze zmiany w ustawie po implementacji IV Dyrektywy AML
  • Cel i zakres czynności sprawdzających
  • Przebieg czynności sprawdzających, w tym źródła wiedzy o kliencie i jego transakcjach
  • Zasady nawiązywania relacji, w tym relacji non-face-to-face
  • Wady programu KYC
  • Grupy podwyższonego ryzyka
  • Zasady stosowania środków należytej staranności
  • Klasyfikacja klienta z uwzględnieniem czynników ryzyka
  • Relacje z osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (PEP)
  • Praktyczne zmiany w zakresie ustalenia beneficjenta rzeczywistego

Uczestnicy

Kto powinien wziąć udział w szkoleniu?

  • Przedstawiciele Banków, Spółek Ubezpieczeniowych, Domów Maklerskich i Towarzystw Inwestycyjnych, SKOK-ów, w szczególności Dyrektorzy, Kierownicy oraz Specjaliści jednostek:
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy,
  • przeciwdziałania przestępstwom i nadużyciom,
  • compliance,
  • prawnych,
  • nadzoru i kontroli,
  • bezpieczeństwa,
  • oceny ryzyka,
  • analiz i audytu wewnętrznego.
  • Notariusze, Biegli Rewidenci, Doradcy Podatkowi, Prawnicy, Adwokaci, Radcy Prawni, Prokurenci, Audytorzy.
  • W szczególności zapraszamy osoby, które ukończyły szkolenie Certyfikowany AML Oficer lub Certyfikowany Compliance Oficer.

Program:

22 lutego 2021

Program KYC oraz środki należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Praktyczne aspekty przeprowadzenia due diligence klienta – czyli jak bezpiecznie nawiązać relację z klientem

1. Najważniejsze zmiany przepisów AML w obszarze KYC / CDD

2. KYC – procedura bezpieczeństwa

  • proces akceptacji i okresowy przegląd relacji z klientami,
  • gromadzenie i weryfikacja wymaganych dokumentów oraz informacji o kliencie
  • relacje z klientami non-face-to-face
  • źródła wiedzy o klientach i transakcjach
  • zapobieganie ryzyku sankcji

3. Ocena klienta i czynniki ryzyka

  1. ocena początkowa i bieżąca klienta – jak podejść do tematu?
  2. czynniki wpływające na ryzyko
  3. monitorowanie i testowanie
  4. okresowy przegląd matrycy ryzyka

4. Zasady należytej staranności wobec klienta

  1. zastosowanie środków należytej staranności – podejście oparte na ryzyku
  2. wzmocnione i uproszczone środki należytej staranności
  3. monitoring relacji z klientem, w tym analiza transakcji zrealizowanych w ramach stosunków gospodarczych
  4. przesłanki wpływające na wypowiadanie stosunków gospodarczych

5. Wyzwania w zakresie identyfikacji beneficjenta rzeczywistego

  1. obowiązek weryfikacji tożsamości beneficjenta rzeczywistego
  2. dlaczego ważne  jest ustalenie beneficjenta rzeczywistego

6. Relacje z osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (PEP)

  1. jak poprawnie ustalić status PEP klienta i beneficjenta rzeczywistego
  2. badanie transakcji PEP’a – jak praktycznie podejść do tematu?

Metody:

Zajęcia zostaną przeprowadzone w formie:

  • wykładów wprowadzających do tematyki szkolenia, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz narzędzi audiowizualnych,
  • case study,
  • ćwiczeń w grupach,
  • dyskusji dotyczącej poruszanych zagadnień.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Pozytywnie, ponieważ w sposób interesujący zostały przedstawione tematy z zakresu szkolenia.

Marta Boguszewicz

Analityk AML, Cinkciarz

Bardzo duża wiedza Pana Tomasza. Profesjonalne przekazanie wiedzy. Na każde zadane pytanie, otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź.

Sylwia Faber

Analityk AML, Cinkciarz

Szkolenie przeprowadzone bardzo sprawnie, poruszone są kluczowe aspekty dla KYC. Wrażenia pozytywne.

Rafał Adamczuk

Junior KYC Specialist, ING Bank Śląski S.A.

Szkolenia prowadzone przez Pana Tomasza Wojtaszczyka jak zawsze są super przygotowane. Warsztatowy sposób prowadzenia pozwala na zaangażowanie uczestników i lepsze zrozumienie poruszonego tematu.

Agata Jankowska

AML Oficer, Wonga.pl

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.

PARTNERZY:
Stowarzyszenie Compliance Polska

Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
Project Manager
a.tworzynska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
Project Manager
a.tworzynska@langas.pl
22 355 24 00


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Compliance, AML Certyfikowany AML Oficer - poziom 2
Certyfikowany AML Oficer - poziom 2
więcej
Compliance, AML Certyfikowany AML Oficer poziom 1
Certyfikowany AML Oficer poziom 1
więcej
Compliance, AML RODO dla AML
RODO dla AML
więcej
Compliance, AML Kontrola wewnętrzna w spółce
Kontrola wewnętrzna w spółce
więcej
Compliance, AML AML/CFT - role i obowiązki członków zarządów i rad nadzorczych oraz pracowników compliance/AML
AML/CFT - role i obowiązki członków zarządów i rad nadzorczych oraz pracowników compliance/AML
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU

Szkolenie online z due diligence dla menagerów i specjalistów - implementacja programu KYC

Due diligence, czyli standardy należytej staranności w ujęciu instytucjonalnym są definiowane przez program KYC/CDD. Natomiast KYC/CDD wchodzi w skład elementów polityki bezpieczeństwa w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz wszelkiego rodzaju oszustwom. Program definiuje wszystkie standardy due diligence w tym zagadnienia takie jak:

  • dążenie instytucji obowiązanej do ustalenia prawdziwej tożsamości klienta,
  • określenie charakteru nawiązywanej relacji,
  • monitorowanie transakcji.

Szkolenie due diligence jest częścią programu KYC. Dlatego też możemy mówić o nim jak o szkoleniu AML. Program przewidziany jest jako szkolenie dla menagerów i osób, które uczestniczyły w szkoleniu AML Officer i KYC Officer. Szkolenie jest uzupełnieniem programu Certyfikowany AML i zostało zatwierdzone przez specjalistów z zakresu AML i Compliance. Jest również akredytowane przez Stowarzyszenie Compliance Polska.

Dlaczego szkolenie online z KYC jest dla Ciebie?

Szkolenie online ułatwia sprawy organizacyjne. Nie musisz planować wyjazdu i rezerwować noclegów. Dzięki temu, że możesz wziąć udział w szkoleniu KYC z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu, oszczędzasz sporo czas. Z kolei pieniądze, które musiałbyś przeznaczyć na dojazdy i nocleg, możesz przeznaczyć na inne szkolenia online.

Szkolenie online KYC rozszerzy Twoją wiedzą o aspekty programu i dyrektyw

Na szkoleniu online poruszane będą zagadnienia dotyczące najważniejszych zmian w ustawie, które weszły z dniem implementacji dyrektywy IV Dyrektywy AML. Poznasz zasady nawiązywania relacji, w tym relacji non-face-to-face. Nauczysz się stosowania środków due diligence a także poznasz wady programu KYC.

To oczywiście nie wszystkie aspekty poruszane na szkoleniu KYC.

Due diligence w świetle ustawy o AML

Głównym celem programu KYC/CDD jest zapobieganie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, przestępczości finansowej oraz kradzieży tożsamości. Starannie prowadzona polityka KYC gwarantuje instytucjom realizowanie usług w bezpieczny sposób. Ponadto mają pewność, że tożsamość ich klientów jest im dobrze znana.

Program KYC jest zbiorem zasad i standardów postępowania ze strony instytucji. Określa kwestie takie jak:

  • akceptacja klienta,
  • identyfikacja i weryfikacja tożsamości klienta,
  • ustalenie charakteru relacji,
  • przygotowanie podstaw do monitorowania transakcji.

Program KYC określa również zasady postępowania pracowników w przypadku wątpliwości co do właściwości osób dokonujących transakcji. Zasadności tych transakcji, a także źródła finansowania i ich powiązania z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu.

Co obejmuje Know Your Customer?

Wdrażanie procedur w przedsiębiorstwach to ważny element zabezpieczający jednocześnie interesy firmy i klienta. Procedury można podzielić na obowiązkowe i takie, które są dobrymi praktykami i warto je wdrożyć. Czy wiesz czym jest KYC, czy jest Ci potrzebne? Co obejmuje Know Your Customer? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

KYC w praktyce