Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

ZakupyPrawoLetnia oferta jubileuszowa 2 za 1

nowosć

Prawo dla Działów Zakupów

Kontrakty zakupowe, badanie kondycji dostawcy, gwarancje, cena, odszkodowania, zabezpieczanie transakcji, renegocjacje umów z dostawcą

25-26.08.2016
Sopot, Hotel Haffner****

Korzyści:

Szanowni Państwo

Znajomość przepisów prawnych, nowelizacji


Jedna z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość przepisów prawnych, nowelizacji i praktyk rynkowych które dają przewagę w procesie wyboru dostawcy, negocjacji i zarządzania procesem współpracy z dostawcami.   Proces zakupowy  niesie poważne ryzyko, zarówno finansowe, jak i prawne. W polskich warunkach rynkowych zdecydowana większość kontraktów nie spełnia warunków należytej ochrony wykonania i rozliczenia. Dobrze przygotowana umowa gwarantuje bezpieczeństwo, a świadomość działań i zabezpieczeń, jakie można powziąć odpowiednio wcześniej, połączone z wiedzą o podstępnych zapisach, jakie można napotkać, gwarantuje większy sukces transakcji. Dodatkowo szczegółowa znajomość przepisów odnośnie gwarancji, terminów płatności, obniżania cen, renegocjacji warunków współpracy itp. daje dużą swobodę i profesjonalizm w działaniu.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym zostaną przedstawione najskuteczniejsze rozwiązania prawne w procesie zakupowym,  ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Podczas szkolenia dowiesz się:

  • W jaki sposób przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
  • Kto podpisuje umowę i jak rozwiązać kwestię reprezentacji?
  • Jak negocjować warunki umowy?
  • Jak renegocjować realizowaną umowę?
  • Jakie umowy stosować i w jaki sposób je przygotować?
  • Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
  • Jakiego rodzaju zabezpieczenia można wprowadzać w umowach?
  • Jak formułować i interpretować klauzule dotyczące zabezpieczania interesów firmy w zakresie wykonania i rozliczania umowy?
  • Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
  • W jaki sposób rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
  • Jakich zapisów w umowach wystrzegać się?
  • Dlaczego i jak „uzdrawiać” umowy?
  • Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?

Zapraszam do rezerwacji miejsc,
Magdalena Modzelewska-Kaczmarczyk
m.kaczmarczyk@langas.pl
22 696 80 20

Program:

Dzień I – 25 sierpnia 2016 r.

9.30 – 10.00 Rejestracja i powitalna kawa i herbata

KLUCZOWE ASPEKTY PRAWNE W ZAKUPACH, KONSTRUOWANIE UMOWY, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, RENEGOCJACJE WARUNKÓW UMÓW

Ekspert: Romana Pietrku

PODSTAWY PRAWNE ZAKUPÓW

Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta

  • Dokumenty, które warto pozyskać od dostawcy i ich wiarygodność
  • Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy za zawartą umowę
  • Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • Odpowiedzialność indywidualna osób podpisujących kontrakty (członkowie zarządu firmy, pełnomocnicy, prokurenci)
  • W jaki sposób powinno być sformułowane pełnomocnictwo?
  • Jakie prawa przysługują stronom negocjacji, a jakie są ich obowiązki?
  • Jak zabezpieczać własne interesy od strony prawnej na etapie negocjacji z dostawcą?
  • Konsekwencje niezachowania lojalności na etapie negocjacji warunków umowy
  • Udostępnianie informacji przyszłemu dostawcy
  • Umowa przedwstępna i list intencyjny

KONSTRUOWANIE UMOWY ZAKUPOWEJ, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, INTERPREZTACJA ZAPISÓW PROPONOWANYCH PRZEZ KONTRAHENTA
Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?

  • Zdolność prawna i zdolność do czynności prawnej, a zawieranie umów
  • Skutki braku lub ograniczenia zdolności prawnej
  • Czynności prawne w kontraktowaniu
  • Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
  • Komparycja umowy – prawidłowy opis
  • Co pojawia się w dobrych umowach?
  • Słowniczek i preambuła umów. Język umów, formy zawierania umów
  • Określanie obowiązków i uprawnień stron
  • Jakie błędy najczęściej zawierają umowy? Kto podpisuje umowy?
  • Kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • Załączniki w umowach
  • Case study: Skutki zawarcia umowy. Jakie rozwiązania stosować?

TERMINY ZAPŁATY W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH W ZAKUPACH
Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy

  • Jak rozumieć sformułowanie „transakcja handlowa”?
  • Jakie terminy wprowadza ustawa?
  • Gdy strony nie przewidziały terminu zapłaty w umowie…
  • Kiedy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych?
  • Zbadanie towaru lub usługi
  • Rekompensata za koszty odzyskiwania należności
  • Harmonogram spełnienia świadczenia pieniężnego w częściach
  • Wysokość odsetek

WPROWADZANIE ZMIAN DO UMÓW WYKONYWANYCH, RENEGOCJOWANIE WARUNKÓW
Jak przeprowadzić skutecznie zmianę w umowie?

  • W jaki sposób przebiega tzw. uzdrawianie umowy?
  • Jak jest to regulowane prawnie?
  • Kiedy przeprowadza się uzdrawianie umów?
  • Jak przeprowadzić uzdrawianie umowy od strony formalnej? Wprowadzanie zmian do aktualnie wykonywanej umowy – aneksowanie, klauzule
  • Jak renegocjować warunki kontraktu?

16.00 Zakończenie pierwszego dnia zajęć    

Dzień I – 26 sierpnia 2016 r.

8.30 – 9.00
Rejestracja i powitalna kawa i herbata

CENY, TERMINY PŁATNOŚCI, ODSZKODOWANIA, GWARANCJE, ODBIOR WYKONANEJ UMOWY
Ekspert: mec. Monika Drab – Grotowska

CENA W KONTRAKTACH ZKUPOWYCH
Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych

  • Wartość przedmiotu umowy, cena
  • Wpływ warunków handlowych na cenę
  • Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na poziom cen: termin realizacji umowy, opcja terminowa umowy, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji

USTALANIE FORMY I TERMINÓW PŁATNOŚCI Z DOSTAWCĄ
Możliwości zarządzania terminami płatności w procesie wykonywania umów przez dostawcę

  • Uporządkowanie form płatności wraz ze wzrastającym ryzykiem dostawcy
  • Różnicowanie form płatności w zależności od dostarczanego towaru, usługi
  • Standardowa i niestandardowa sytuacja - na indywidualne zamówienie
  • Określenie terminów realizacji przedmiotu zamówienia w warunkach dostaw

SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH
Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
  • Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
  • Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
  • Szczególne możliwości „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
  • Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych

WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ
Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania

  • Tryb odbioru wykonania umowy
  • Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca  podczas odbioru wykonania umowy
  • Ograniczenia dowodowe w zakresie stwierdzenia wykonania umowy - dozwolone przez prawo
  • Kary i odszkodowania w umowach.
  • Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte o inne podstawy (przepisy) niż postanowienia umowy?
  • Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
  • Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
  • Modyfikacja uprawnienia kupującego do żądania obniżenia ceny
  • W jakich sytuacjach i w jaki sposób kupujący będzie mógł  dokonać jednostronnego obniżenia ceny?
  • Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży

KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH
Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?

  • Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
  • Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności

16.00 Zakończenie drugiego dnia zajęć

Metody:

Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:  

  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierowników Zaopatrzenia
  • Kierowników Organizacji i Logistyki
  • Kierowników działów logistyki
  • Kierowników produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów

Eksperci:

Romana Pietruk


    • Ekspert w zakresie prawa gospodarczego, postępowania administracyjnego, umów w obrocie gospodarczym, ochrony danych osobowych, windykacji i zabezpieczenia należności.
    • Wspólnik kancelarii prawnej; Prowadziła szkolenia dla sektora bankowego i instytucji finansowych, przedsiębiorców oraz administracji publicznej.
    • Trener z zakresu m.in. Systemu NKW; Prowadziła zajęcia dla kadry Wydziałów Ksiąg Wieczystych; sędziów, referendarzy, sekretarzy sądowych, pracowników administracji i informatyków; pracowników Ośrodków Migracyjnych; Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.

 

mec. Monika Drab - Grotowska


    • Radca prawny, prowadzi własną kancelarię prawną. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej firm, specjalizuje się w prawie pracy, prawie cywilnym oraz szeroko pojętym prawie gospodarczym; Wiedza merytoryczna poparta doświadczeniem sprawia, że jest wykładowcą, prelegentem na wielu konferencjach i szkoleniach;
    • Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako prawnik w Departamencie Domów Maklerskich Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, będąc zastępcą Dyrektora Zespołu Kontroli
      Wewnętrznej i Finansowej w Agencji Prywatyzacji; Zasiadała w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, takich jak: „Daewoo Engineering & Construction Poland Sp. z o. o.", „Pilmet S.A.", „Huta Szkła Ujście S.A.", a także zarządzając spółką inwestycyjną.
    • Jest współautorką książki: „Papiery wartościowe i prawa pochodne - aspekty prawne i rachunkowe".

Cena:

zgłoszenie do 29.07.2016 - 1 670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 30.07.2016 - 2 470 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat
obiady, poczęstunek podczas przerw

Noclegi w Hotelu Haffner****, ul. Haffner 56

dopłata za osobę do jednego noclegu ze śniadaniem, w pokoju:

2-osobowym      295  PLN netto +  23% VAT
1-osobowym      540  PLN netto + 23% VAT

Jeśli korzystasz z OFERTY JUBILEUSZOWEJ wpisz na formularzu zgłoszeniowym hasło „2 za 1”  

*Uwaga w ofercie „2 za 1” rabaty się nie sumują,  obowiązuje cena  2470 PLN netto, promocja obowiązuje do wyczerpania miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.

Ceny pokoi zawierają śniadanie serwowane w formie bufetu szwedzkiego
Cena zawiera możliwość korzystania z basenu, jacuzzi, sauny oraz siłowni jak i również bezpłatny dostęp do Internetu.

Dodatkowo oferujemy pomoc przy rezerwacji noclegów we wszystkich hotelach w Sopocie, Gdańsku lub Gdyni

Dla uczestników naszych szkoleń mamy zarezerwowaną pulę noclegów w miejscu odbycia szkolenia bądź jego pobliżu na preferencyjnych warunkach. Jeśli przekazali nam Państwo w trakcie zgłaszania na szkolenie informację z prośbą o pomoc przy rezerwacji noclegów, zostaną Państwo poinformowani o hotelu i nr rezerwacji.

Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie, prosimy o wcześniejsze zgłaszanie potrzeb noclegowych.

Wszystkie pytania i zmiany dotyczące noclegów proszę kierować na e-mail langas@langas.pl bądź telefonicznie pod nr 22 696 80 20

Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone