Langas Group inspired to grow

Newsletter

Facebook

 

Biuro Zarządu i PrawoProfesjonalna sekretarka/asystentkaProdukcja/Logistyka

nowosć

LEAN SERVICES

Jak wdrożyć Lean Management w biurze i usługach?

28.02-01.03.2017
Kraków

Korzyści:

Czy da się wdrożyć Lean Management w firmie usługowej, a nawet biurowej? Jak w środowisku zmienności
i różnorodności procesów wdrażać standardy? Jak skutecznie mierzyć czas procesów biurowych? Odpowiedzi na te pytania przynosi podejście Lean Services. W trakcie tego warsztatu dowiedzą się Państwo, jak wdrożyć efektywnie Lean Management w firmie, tak, aby rokrocznie była ona w stanie zwiększać swoją efektywność o 10%  (tak, jak dzieje się 2 rok z rzędu w znanym Centrum Usług Wspólnych Lufthansa).


Korzyści jakie firmy osiągają z zastosowania koncepcji Lean management:

  • usprawnienie procesów, a przez to wzrost zadowolenia klientów,
  • zaangażowanie pracowników w ciągłe doskonalenie,
  • nieustanne podnoszenie efektywności procesów,
  • wzrost jakości dostarczanych usług,
  • podniesienie poziomu zarządzania zespołami,
  • budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Uczestnicy podczas tego szkolenia:

  • Doświadczą efektów zastosowania Lean podczas gry symulacyjnej.
  • Poznają techniki Lean Office oraz sposoby ich skutecznego wdrożenia.
  • Będą przygotowani do zmierzenia się ze specyfiką wdrożenia Lean w biurze i usługach.

Warsztaty są skierowane do:

  • osób pełniących  rolę związaną z optymalizacją procesów biznesowych w bankach, towarzystwach ubezpieczeń, instytucjach publicznych, przedsiębiorstwach usługowych, logistycznych,
  • dyrektorów operacyjnych
  • managerów chcących  uzupełnić swój warsztat metodologiczny,
  • kierowników administracji, kierowników logistyki, kierowników produkcji, oraz tych wszystkich osób, chcących skutecznie usprawnić procesy biurowe i usługowe w swoim miejscu pracy.

Zapraszam do rezerwacji miejsc,

Jan M. Janiszewski
Project Manager
tel.: 22 696 80 22
j.janiszewski@langas.pl


Program:

Dzień I - 28.02.2017

9.00 Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie  szkolenia


Jakie są główne wyzwania i problemy stojące przed firmami usługowymi?

  • Globalne trendy w gospodarce światowej
  • Zmieniające się modele biznesowe
  • Dostosowanie się do lokalnego rynku pracy
  • Duża zmienność otoczenia przedsiębiorstwa

Jak koncepcja Lean Management pomaga pokonywać wyzwania i problemy ? - przykłady z firm usługowych

  • Efekty usprawnienia przepływu informacji w firmie serwisującej maszyny.
  • Korzyści z wdrożenia planowania i monitorowania produkcji w firmie produkującej meble na zamówienie.
  • Rezultaty podnoszenia efektywności w Centrum Usług Wspólnych Lufthansa.

Czy Lean naprawdę działa? – gra symulacyjna „Lean Success Company”

  • Ludzie, maszyny i organizacja pracy – jak bardzo wpływają na efektywność procesów?
  • Jakimi sposobami można poprawiać organizację pracy.
  • Jakie mogą być tego efekty – 10%, 20% wyższa efektywność?

Od czego zacząć wdrażanie Lean w firmie usługowej?

  • Dlaczego Mapowanie Strumienia Wartości procesów jest istotne?
  • Planowanie wdrożenia Lean.
  • Jak pracować z ludźmi, aby zaangażowali się w usprawnianie?

Specjaliści czy Workout? – czyli o dwóch drogach wdrażania Lean Office.

  • Korzyści z wdrażania Lean przez Specjalistów.
  • Korzyści z wdrażania Lean przez Workout.
  • Kiedy dana droga jest skuteczniejsza?

Jak ustalić priorytetowe procesy do usprawnienia?

  • W biurze i usługach dzieje się równolegle wiele procesów; od których zacząć usprawnianie?
  • 2 klucze: ważność procesu oraz czasochłonność procesu.

Po co i jak mierzyć czas procesów usługowych?

  1. Lepsze poznanie wykorzystania czasu i struktury kosztów, bo czas to pieniądz.
  2. Możliwość policzenia efektywności procesów.
  3. Monitoring zespołów.

17.00 Zakończenie  szkolenia

Dzień II - 01.03.2017

8.30 Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie szkolenia


Po co angażować pracowników w rozwiązywanie problemów  i jak to zrobić, czyli Problem Solving.

  • Główne zadanie wdrażających Lean:  zaangażować pracowników.
  • Jak zorganizować proces rozwiązywania problemów, tak, aby maksymalnie włączyć w niego pracowników?
  • Jak powiązać Problem Solving  z programem Kaizen?

5s i Procedury, czyli tworzenie standardów w usługach.

  • Po co standaryzować procesy usługowe?
  • Jak to robić skutecznie?
  • Jak wdrażać 5S w usługach i na co uważać?

Po co i jak usprawniać przepływ zleceń?

  • Zależność przepływu zleceń od przepływu informacji.
  • Techniki Lean usprawniające przepływ informacji.

Zarządzanie Wizualne i jego wpływ na skuteczność firmy.

  • Przykłady wdrożeń Zarządzania Wizualnego w firmach usługowych.
  • Wpływ wykorzystania Tablic i Odpraw na komunikację

Jak tworzyć kulturę ciągłego doskonalenia, czyli program Kaizen w praktyce.

  • Od pomysłu do usprawnienia, czyli co to jest Kaizen?
  • Elementy systemu zbierania pomysłów usprawnieniowych Kaizen.
  • Kiedy i jak uruchamiać program Kaizen?

Case study – na przykładzie Centrum Usług Wspólnych Lufthansa

  • Plan wdrożenia Lean.
  • Rozpoczęcie wdrożenia.
  • Projekt Lean (Workout).
  • Rezultaty projektów całościowe dla firmy.

Podsumowanie warsztatów i opracowanie pierwszych działań, które zostaną wykonane w firmach uczestników.

16.00 Zakończenie szkolenia

Metody:

Warsztaty mają charakter interaktywny z wykorzystaniem m.in. pracy w grupach, dyskusji moderowanych, mini-wykładów, prezentacji, gry symulującej proces i jego usprawnianie, ,konwersacji, wymiany doświadczeń, pytań i odpowiedzi, gier energetyzujących.

OPINIE UCZESTNIKÓW Z POPRZEDNICH EDYCJI SZKOLEŃ I KONFERENCJI LANGAS GROUP Z ZAKRESU LEAN MANAGEMENT

"Świetna okazja do wymiany praktyk i doświadczeń pomiędzy uczestnikami konferencji z zakresu lean oraz do podejrzenia jak to robią najlepsi na rynku" Grzegorz Stojanowski, Kierownik Produkcji, KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
"Intensywne" Karol Niedziałkowski, Koordynator Utrzymania Ruchu, MICHELIN Polska SA.
„Bardzo inspirujące spotkanie, podsuwające wiele praktycznych rozwiązań” Zbigniew Ciepluch, Kierownik wydziału produkcji, JKT Sp.      z o. o.
„Doskonała możliwość nawiązania współpracy doskonalącej działalność każdej firmy, powiązana z praktyczną dyskusją o sposobach, narzędziach i rozwiązaniach z zakresu LEAN MANUFACTURING” Przemysław Zwoliński, Dyrektor Operacyjny, APERAM (Arcelor Mittal).

Eksperci:

Michał Wolak


    • Ekspert i doradca. Specjalizuje się w podnoszenia jakości i efektywności pracy, a szczególności wdrażania Lean Management w firmach usługowych i biurowych. Ukończył studia magisterskie z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Szkołę Trenerską w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie oraz studia podyplomowe z Coachingu na Wyższej Szkole Europejskiej im. J.Tischnera.
    • Aktywny członek Stowarzyszenia „Spin” zajmującego się wdrażaniem Lean Office w firmach usługowych i biurowych. Prowadził szkolenia oraz programy szkoleniowe dla m.in. TVP S.A., KGHM, Huta Łabędy, Redwoods, Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, DGA S.A., Akademii Medycznej w Warszawie.
    • Prowadził i uczestniczył w projektach wdrożeniowych Lean Management m.in. w: Lufthansa, KGHM, Stolbud Włoszczowa, Capgemini, Dr. Oetker, Kopex, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Rothlehner, Winkelmann, Roboty Przemysłowe i wiele mniej znanych.

 

Cena:

zgłoszenie do 06.02.2017 - 1 570 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 07.02.2017 - 1 870 PLN + 23% VAT

Informacje dodatkowe:

Cena zawiera:

  • uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
  • materiały szkoleniowe, certyfikat
  • obiady, poczęstunek podczas przerw
    *cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT
Zaufali nam

Kontakt

Langas Group
ul. Piękna 11/6, 00-549 Warszawa
tel: + 48 (22) 696 80 20 | fax: + 48 (22) 826 85 05
e-mail: langas@langas.pl | NIP: 532-159-55-77

Dojazd

Obsługiwane płatności

Developed by OS3 multimedia

© 1997-2015 Langas Group Wszystkie prawa zastrzeżone